Publikováno: 11.září 2012
Koncern PSA bude mít brzy novou zbraň. Pod kapotou automobilů Peugeot a Citroën se totiž objeví modernizovaná verze turbodieselu 1,6 HDI. Největší výhodou je nižší spotřeba paliva a podstatně menší procento vypouštěných emisí CO2.
Spotřeba nafty a vypouštěné emise CO2 podle francouzského koncernu klesnou o zhruba šest procent, a to díky nové technice. Ta zahrnuje nové olejové čerpadlo s proměnným průtokem, lepší těsnění klikové hřídele, přepracovanou řemenici, snižující napnutí řemene, nebo vakuovou pumpu s nízkým třením. Použity byly také oleje s nízkou viskozitou, které snižují třecí ztráty.
Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.
Modernizovaný turbodiesel 1,6 HDI bude nabízen ve dvou výkonových verzích s 68 a 84 kW (v současnosti existuje i 55kW a 82kW varianta). Modernizovaná jednotka se postupně objeví v mnoha vozech koncernu, PSA slibuje, že bude mimo jiné k dispozici pro Citroëny C4 Picasso a C3 nebo Peugeot 208. Z osobních vozů koncernu může 1,6 HDI v současnosti pohánět také Peugeoty 308, 3008, 508, 5008 nebo Partner Tepee a Citroëny DS3, C3 Picasso, C4, DS4, C4 Aircross, Grand C4 Picasso, C5, DS5 či Berlingo. O výrobu agregátu se postará francouzská továrna Trémery.