Publikováno: 10.říjen 2012
Model 3008 HYbrid4 prošel lehkým faceliftem. Hybridní crossover tak bude úspornější. Na českém trhu je ovšem teprve od letošního jara.
Díky jinému nastavení řídicí jednotky motoru a optimalizaci využití energie a hospodaření s bateriemi bylo dosaženo nižší spotřeby paliva a nižších vypouštěných emisí CO2. Tento pokles má řidič zaznamenat především během jízdy v městském prostředí. Pokud lehce modernizovaný 3008 HYbrid4 obuje 16palcová kola s pneumatikami Energy Saving s nízkým valivým odporem, má vůz v kombinovaném cyklu vypouštět 91 gramů CO2 na jeden kilometr jízdy. V případě jiných pneumatik mají emise CO2 činit 99 gramů na kilometr. Dosud 3008 HYbrid4 vypouštěl 99 gramů CO2 na kilometr (16palcová kola), respektive 104-108 gramů CO2 na kilometr (větší ráfky).
Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.
Peugeot uvádí, že vozy s 16palcovými koly a obutím Energy Saving mají v kombinovaném cyklu spotřebovat zhruba 3,5 litru nafty na 100 kilometrů. Samotná technika se nezměnila. O pohon předních kol se skrze robotizovanou převodovku i nadále stará čtyřválcový turbodiesel 2,0 HDI o výkonu 120 kW, pohon zadních kol obstarává elektromotor o výkonu 27 kW.
Systém nabízí čtyři jízdní režimy: Auto optimalizující energetické toky dle aktuálních požadavků, ZEV, který při odpovídajících podmínkách vynutí jízdu čistě na elektřinu, Sport zaměřený na podávání maximálních výkonu a 4WD, tedy pohon všech kol. Vedle 3008 jsou ve variantě HYbrid4 nabízeny také Peugeoty 508 sedan a 508 RXH. Z Citroënů je tato verze dostupná pro model DS5.