Titulní obrázek

Peugeot 308, jeden z nejspolehlivějších vozů dnešní doby

Publikováno: 22.červen 2012

Německý autoklub ADAC sestavil jako každý rok žebříčky nejspolehlivějších a nejporuchovějších aut. Nejméně vyjížděli žlutí andělé pomáhat k německým autům, u propadlíků se převažující národnost vypozorovat nedá. Nejlepší škodovkou je Roomster na šestém místě mezi malými auty.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Německým autům patří v nejnovějších žebříčcích ADAC první pozice ve většině z šesti kategorií, vklínila se mezi ně jen Toyota Aygo, vyráběná u Kolína, která je nejlepší mezi nejmenšími auty před Fiatem 500. Aygo je také nejlepší toyotou v letošních tabulkách, třeba Yaris a především Corolla v nich rozhodně neexcelují.

U malých aut patří prvenství značce Mini, která je sice původně britská, dnes ale patří německému BMW. Za Mini následuje Peugeot 207 a Mitsubishi Colt. Šestá příčka patří Škodě Roomster. Škodovkou s nejhorším umístěním v letošních žebříčcích je Fabia, které patří 16. pozice z 23 porovnávaných aut.

BMW také vévodí kategorii nazvané "nižší střední třída". Nad třetím Peugeotem 308 a druhým Audi A3 vede BMW řady 1. V nižší střední třídě se nabízí zajímavý pohled na to, jak nový model může úplně změnit svou kvalitu ve srovnání se svým předchůdcem. Jestliže Peugeotu 307 patří nelichotivá předposlední příčka mezi 29 sledovanými modely aut, jeho nástupce Peugeot 308 je mezi nejlepšími na stupních vítězů.

Model mnichovské automobilky zvítězil také o třídu výš. První místo v ní obsadilo BMW X3, což je o to zajímavější, že běžně se tento model řadí mezi SUV – auta do lehkého terénu. ADAC ale různé další poddruhy a čeledě aut raději zahrnul mezi běžné vozy. Drží se tak stávajícího trendu, že s terénním autem se do terénu dnes už nejezdí. Za X3 se tak zařadil Mercedes C a za ním jeho největší konkurenti – BMW 3 a s menším odstupem Audi A4. Poslední 22. příčku obsadil Opel Vectra, před nim jsou dva fordy (S-Max a Mondeo). Do této třídy zařazuje ADAC i Octavii. Oblíbená škodovka obsadila 9. místo.

V manažerské třídě radí žebříčky ADAC vybírat mezi dvěma pětkami: první místo obsadilo Audi A5, druhé BMW řady 5. Na dalších místech jsou pak hned další tradiční německé manažerské speciály: Audi A6 a Mercedes třídy E.

ADAC sestavuje své tabulky na základě výjezdů svých žlutých andělů, kteří pomáhají motoristům v nouzi, už od roku 1978. Letošní statistiky se věnují autům vyrobeným v letech 2005 až 2010. Podobné statistiky, které mají zájemcům o auto napovědět, které vybrat z pohledu spolehlivosti, sestavují také provozovatelé německých stanic technické kontroly TÜV a DEKRA.

„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ Jan Werich