Titulní obrázek

Francie by nejraději zavedla zpět clo, hlavně u korejských aut

Publikováno: 20.srpen 2012

Francie začala požadovat ohlášený dovoz automobilů z Jižní Koreje. Nyní se tímto požadavkem zabývá i Evropská unie. Každý plánovaný vývoz aut do zemí EU by měl být podle francouzské vlády ohlášen. Ovšem to by zpětně zavedlo clo.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Dohoda o volném obchodu mezi EU a Jižní Koreou byla přitom zavedena teprve před rokem. Prodej jihokorejských automobilů v Evropské unii za poslední rok vzrostl o 24 procent, a to i za situace, kdy západoevropský trh zažívá pokles. Pod značným tlakem se ocitly hlavně francouzské automobilky, které jsou nuceny propouštět. Například PSA Peugeot Citroën, což je největší výrobce aut ve Francii, nedávno sdělil, že uzavře továrnu u Paříže a propustí zhruba 8000 lidí.

"Evropská komise potvrzuje, že obdržela od francouzských úřadů požadavek, aby dohlédla na dovoz jihokorejských automobilů," uvedl mluvčí komisaře EU pro obchod John Clancy. "Komise žádost pozorně zkoumá," dodal. Brusel by například mohl žádat, aby mu Korea předem sdělovala, kolik aut a kdy se tamní automobilky chystají do EU vyvézt.

Podíl na evropském trhu zvyšuje především jihokorejský Hyundai Motor, který má výrobní základnu i v České republice. Prodej se ale daří zvyšovat i jeho dceřiné společnosti Kia Motors. Ta vyrábí na Slovensku.

„Žití, to je největší umění na světě, neboť většina lidí pouze existuje.“ Oscar Wilde