Publikováno: 27.srpen 2012
Během letošního července se na evropském automobilovém trhu prodalo 970.271 nových automobilů, tedy o 8,2 % méně než loni. I když se PSA nyní potýká ve velmi špatné finanční situaci, dobrou zprávu přinesl model Peugeot 208. Je to poprvé, kdy se objevil v desítce nejprodávanějších vozů v Evropě. Umístil se na páté pozici se 17.986 prodanými kusy.
Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.
Jak se dalo očekávat, prodeje všech automobilů z nejprodávanější top ten meziročně klesly. Srovnání prodejů se statistikami z loňského roku ukazuje, jak si 208 vede ve srovnání s předchůdcem 207. Ten byl v červenci 2011 na evropských trzích sice až desátým nejprodávanějším autem, dosáhl však 18.938 nových registrací. Z top ten si meziročně nejvíce pohoršily druhý VW Polo (-23,2 %), osmý Ford Focus (-31,8 %) a devátý Renault Clio (-23,5 %). V případě francouzského malého modelu to ale může být i tím, že už je za dveřmi jeho nová generace.
Z deseti nejprodávanějších značek pouze celkově šesté Audi prodalo oproti loňskému červenci více aut, a to o 9,3 %. Největší meziroční propad zaznamenal druhý Ford (-15 %), čtvrtý Opel/Vauxhall (-15,1 %) a pátý Renault (-19,9 %). Nadále vede Volkswagen, který zažil pokles prodejů o 3,4 %. Statistiky JATO Dynamics zahrnují prodejní výsledky z 30 evropských států. Z Evropské unie tu chybí data z Bulharska a Malty, naopak ze států mimo ni tu jsou zařazeny výsledky ze Švýcarska, Norska, Islandu, Chorvatska a Srbska.