Publikováno: 17.leden 2013
Model Peugeot 408 sdílí platformu s rozvorem 2,71 s kombi SW, konstrukčně vychází z řady 308. Čtyřka na začátku značí, že je v portfoliu značky se lvem ve znaku umístěn právě mezi 308 a větší 508.
Klasický sedan s délkou 4,68 se vyrábí v čínském Wuhanu u Dong Feng Motor a v argentinském Palomaru v místní továrně koncernu PSA. Peugeot se s ním ovšem nezapomněl pochlubit ani Evropanům, a to už před dvěma lety v Ženevě. Číňané si mohou vybrat motory 1,6/78 kW a 2,0/108 kW, Argentinci a Brazilci pak o tři kilowatty silnější dvoulitr. Na starém kontinentu se na něj mohou těšit klienti v Rusku a na Ukrajině.
Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.
Objemy zůstanou shodné. Šestnáctistovka VTi ovšem nabídne 88 kW (120 k) a větší dvoulitr se čtyřmi ventily na válec pak 105 kW (143 k). Na přední kola budou točivý moment přenášet přímo řazená i samočinná ústrojí. V Asii i v Americe byly dosud k mání pětistupňové manuály a automaty se čtveřicí rychlostí.
Francouzská automobilka vozy testovala v drsných podmínkách za polárním kruhem a na Uralu, ale další konstrukční změny tají, pokud tedy vůbec nějaké provedla. Vizuálně se nová verze alespoň od svých starších sourozenců nijak neliší, jiné jsou jen barvy karoserie a kola. Produkce pro ruský a ukrajinský trh bude probíhat v závodě PSMA Rus, společném podniku s Mitsubishi.