Publikováno: 20.březen 2013
Na ženevský autosalon v Ženevě si francouzský Peugeot připravil novinky, které určitě upoutají ekologické zájemce a sportovní nadšence.
Peugeot 2008, nový malý crossover, je postavený na upravených základech hatchbacku Peugeot 208. Pohánět jej bude osvědčená paleta motorů od 1.2 VTi o 81 koních po 1.6 VTi o 118 koních a dvojice turbodieselů 1.4 HDi o výkonu 67 koní a 1.6 HDi ve verzích 91 a 113 koní. Do budoucna se také počítá s příchodem přeplňovaných tříválců 1.2 VTi o výkonech 109 a 128 koní.
Mnohem zajímavějším je však revoluční řešení hybridního pohonu HYbrid Air, který místo elektromotoru zásobovaného elektrickou energií z akumulátorů využívá kompresoru k rekuperaci stlačeného vzduchu, jenž se potom využije k pohonu. Výhodou tohoto systému je konstrukční jednoduchost, tudíž i relativní finanční nenákladnost. Kromě toho je systém mnohem lehčí, než klasický hybridní systém s elektromotorem a bateriemi, a navíc odpadá nutnost ekologické likvidace akumulátorů.
Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.
Vystavena je také maketa Peugeotu 208 HYbrid FE, který má k pohonu využívat benzínový litrový tříválec s elektromotorem. Auto je díky využití kompozitních materiálů o 200 kilogramů lehčí. Nízká hmotnost propůjčuje vozu působivou dynamiku – zrychlení na stovku proběhne za osm sekund, během čehož se do ovzduší dostane pouhých 49 gramů emisí oxidu uhličitého každý kilometr.