Publikováno: 4.prosinec 2012
Kolínská TPCA eviduje značný pokles zájmu o své vozy. PSA je tak nucena zvažovat zavírání svých výrobních závodů. V Kolíně by ale měla výroba pokračovat i nadále.
Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.
Šéf Peugeotu Maxime Picat potvrdil, že Peugeot a Citroën budou na svých minivozech dál spolupracovat s japonskou Toyotou a vozy se budou dál vyrábět v kolínském závodě, který obě automobilky společně vlastní.
Nová generace kolínských trojčat se má objevit nejdříve v roce 2014. Tento rok je přitom klíčový – jde o rok, kdy má PSA uzavřít jeden ze svých hlavních francouzských závodů, a také poslední rok daňových pobídek pro TPCA.
Riziko, že by mohla být kolínská automobilka zavřena, podle dosavadních zpráv rychle rostlo. Letos závod vyrobí o pětinu méně aut než loni. Ve firmě pracuje 2500 zaměstnanců. O třetinu méně než před třemi lety. Další propouštění zatím v plánu není.
Na firmu dopadl nejen propad klíčových trhů Evropy, ale i nová konkurence. Do minivozů se pustil i koncern Volkswagen, který modernější trojčata VW Up!, Škoda Citigo a Seat Mii vyrábí v Bratislavě.
Rizikem pro budoucnost TPCA je i rozšiřující se spolupráce PSA s koncernem General Motors. Obě firmy oznámily, že spolu vyvinou dva nové modely, jít by mělo i o nástupce Peugeotu 208, sesterského Citroënu C3 a dosud konkurenčního Opelu Corsa.