Publikováno: 15.prosinec 2012
Peugeot 301 přichází na trh jako dvojče modelu Citroën C-Elysée. Novinku můžete na českém trhu koupit již za 220.000 korun. Navíc, ke všem vozům automobilka poskytuje pětiletou záruku. Vybrat si můžete ze tří výbav.
Peugeot se zaměřuje na klienty, kteří chtějí auto s objemným kufrem za rozumné peníze. Komfortně naladěný podvozek se zvýšenou světlostí je primárně určen pro špatné cesty. Klasický tříprostorový sedan s rozvorem 2,65 m a délkou 4,44 m nabídne zavazadelník o objemu 506 l.
Pod kapotou najdeme trojici motorů. Základní jednotkou je zážehový tříválec 1,2 VTi s 53 kW (72 k), doplňuje jej atmosférická čtyřválcová šestnáctistovka se stejnou zkratkou a výkonem 85 kW (115 k). Vůni nafty zastupuje agregát 1,6 HDi naladěný na 68 kW (92 k). Všechny je možné koupit s pětistupňovou manuální převodovkou, u šestnáctistovky je na výběr i klasický čtyřstupňový automat. Robotizované ústrojí EGC ve spojení s 1,2 VTi se dosud nenabízí.
Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.
Peugeot 301 se začal na českém trhu prodávat od 15 listopadu. Základní cena byla stanovena na 220.000 korun, na všechny vozy je poskytována pětiletá záruka. Dovozce hned při uvedení poskytuje desetitisícové slevy, u motoru 1,6 VTi dokonce dvacetitisícovou.
Nejlevnější verze Access 1,2 VTi sice postrádá některé komfortní prvky, bezpečnostní výbava čítá čtveřici airbagů, ESP a ABS s brzdovým asistentem. Nechybí tu elektrická přední okna s tlačítky na středovém tunelu, dálkové centrální zamykání i otevírání zavazadelníku. Volant je nastavitelný jen výškově, stejně jako řidičovo sedadlo i opěrky hlavy vpředu, nedělená pevná lavice na druhou stranu nepostrádá úchyty Isofix. Patnáctipalcová kola jsou pochopitelně ocelová.
Vyšší stupeň Active nabídne navíc přední mlhovky, elektrická zrcátka s vyhříváním, manuální klimatizaci, CD/MP3 rádio, dělené zadní sedadlo v poměru 60:40 a chromované doplňky interiéru, vnější kliky a zrcátka už jsou v barvě karoserie. Vrcholná výbava Allure přidává litá kola, kožený volant a hlavici řadicí páky, automatickou klimatizaci, ještě lepší audio s USB a Bluetooth a zadní elektrická okna. Přední maska je pochromovaná. Za tempomat se připlácí vždy 5.000, parkovací senzory stojí dalších 9 tisíc a vyhřívaná sedadla 6.000 Kč. Nejlevnější verze s motorem 1,6 l stojí 270 tisíc, diesel je dražší o dalších 10.000, ale zároveň s chudší výbavou.
Automat lze koupit jen se stupněm Allure a zážehovým motorem 1,6 VTi za příplatek 35 tisíc oproti stejné variantě s manuálem.