Publikováno: 15.květen 2013
Automobilka Peugeot se nyní hlavně zaměřila na model 208 T16, který Sébastien Loeb prožene v legendárním závodě v Coloradu. Designéři vybrali bojové barvy, opravdu se máme na co těšit.
Auto už je téměř připravené vyrazit do boje, takže se dolaďují jen poslední detaily, finální vzhled nevyjímaje. Černočerný karbonový kousek dostal závodní polepy ve stylu Peugeotu 405 T16, se kterým Ari Vatanen stanovil nový rekord.
O pohon se postará 3,2 litrový vidlicový šestiválec o výkonu 886 koní. Všechno samozřejmě bude mít na starosti šestistupňová sekvenční převodovka, která bude výkon přenášet na všechna čtyři kola.
Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.
S hmotností jen 875 kg dokáže vystřelit na stovku během 1,8 sekundy, disciplína 0-200 km/h zabere 4,8 sekundy, zatímco přesně sedm vteřin zabere dosažení rychlosti 240 km/h. Tolik často potřebují některá auta k dosažení stokilometrové rychlosti, a to jim v názvu nechybí slovo Sport.
Vášeň budou krotit karbonové kotouče o průměru 380 mm vpředu, 355 milimetrů vzadu, do kterých se zakousnou jednodílné třmeny z lehké slitiny. Ostatně hmotnosti je tu podřízeno naprosto vše, auto stojí na trubkovém rámu, který je pokrytý karbonovou karoserií "jen aby se neřeklo", a taková kola, ta prý mají původ ve Formuli 1. Jsou z hořčíkové slitiny a obouvají speciálně vyvinuté pneumatiky Michelin.