Publikováno: 31.březen 2013
Koncern PSA se nachází již nějaký čas ve velké ztrátě. Nyní získala souhlas s odbory na restrukturalizaci. Ano, bude se opět propouštět.
Navržený plán přijaly čtyři z odborových svazů působících v PSA a předpokládá se, že jej podepíše ještě jedna skupina. Závodní rada podpořila plán 15 hlasy ze 20.
PSA Peugeot Citroën minulý měsíc oznámil, že loni utrpěl rekordní čistou ztrátu pět miliard eur (128 miliard Kč). Prodej se loni kvůli slabé poptávce v Evropě propadl o 16,5 procenta na 2,97 milionu vozů. Firma loni v červenci představila plán snížení počtu zaměstnanců o deset tisíc a uzavření továrny v Aulnay u Paříže. Jejím cílem je vrátit se do roku 2015 do zisku.
Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.
Proti plánu vystoupily levicové odbory CGT a stávkují proti němu už déle zaměstnanci závodu v Aulnay. Asi 200 z nich se v pondělí střetlo s policií před ústředím PSA a svaz CGT sdělil, že bude proti platnosti rozhodnutí bojovat "všemi nezbytnými prostředky".
PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem aut v Evropě. Firma působí také v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.
Snižování počtu zaměstnanců plánuje i další velká francouzská automobilka Renault, která chce do roku 2016 ve Francii zrušit 7 500 pracovních míst.